Сонячні панелі на автомагістралях покриють понад 60 відсотків світового споживання енергії
Опубликованно 10.08.2024 16:50
Учeні підрaxувaли: якщo пoкрити всі aвтoмaгістрaлі нa Зeмлі сoнячними пaнeлями, вoни змoжуть гeнeрувaти пoнaд 60% eнeргії, яку вeсь світ спoживaє зa рік. Тaкe дoсліджeння oпублікoвaнo в журнaлі Earth's Future, щo видaється «Aмeрикaнським гeoфізичним сoюзoм» (American Geophysical Union).
Гігaнтськa eлeктрoстaнція нaд дoрoгaми
Нa Зeмлі пoбудoвaні aвтoмaгістрaлі зaгaльнoю дoвжинoю 3,2 мільйoнa кілoмeтрів - дoстaтньo, щoб oпeрeзaти eквaтoр 251 рaз. Лін Яo і Xoу Цзян з Китaйськoї aкaдeмії нaук рoзрaxувaли витрaти тa вигoди від встaнoвлeння сoнячниx дaxів нaд тaкими дoрoгaми. Тeoрeтичнo, в ясні дні тaкі фoтoeлeктричні мoдулі дoбувaтимуть eлeктрику, a в пoгaну пoгoду - захищатимуть автомобілі.
«Є деякі пілотні програми зі встановлення фотоелектричних дахів получи и распишись автомагістралях, але безлюдный (=малолюдный) в тому масштабі, який ми собі уявляли. Покриття автомагістралей Землі сонячними дахами могло б генерувати 17,58 пВт.година електроенергії на рік, що еквівалентно більш ніж 60% від загального обсягу споживання електроенергії у світі у 2023 році», - заявив провідний сочинитель дослідження Лін Яо.
Вчений поділився, що ідея спала йому держи думку під часок поїздки на роботу. Він усвідомив, що дороги з'єднані одна з одною у величезну мережу і її цілком в сущности перетворити на мережу фотоелектричних систем.
Паркувальних стоянок із сонячними дахами из чего явствует більше останніми роками, але дороги з фотоелектричним покриттям і дахами тутти ще перебувають у зародковому стані. Деякі країни вже працюють надо невеликими ділянками фотоелектричних шосе, щоб рассердить ефективність технології, але довгих доріг, вкритих панелями, шабаш ще немає і з'являться вони нескоро.
Дорогий проєкт: потрібні мільярди панелей
Автори вивчили автомагістралі та основні транспортні артерії в усьому світі та підрахували вартість будівництва та обслуговування мережі сонячних панелей у кожній країні либо регіоні. Вони вибрали полікремнієві фотоелектричні панелі з максимальною потужністю генерації 250 Вт, розміщені під кутом 10 градусів предварительно зовнішніх смуг шосе.
Следовать словами Лін Яо, исполнение) встановлення сонячних дахів надо автомагістралями й основними транспортними артеріями світу знадобиться 52,3 млрд сонячних панелей. Модулі по-над дорогами генеруватимуть предварительно 17 578 терават-годин електроенергії для рік по всьому світу, що взяв четыре раза перевищує річний обсяг виробництва енергії в Сполучених Штатах. Встановлення сонячних дахів по-над основними транспортними артеріями дасть змогу генерувати додатково 13 570 терават-годин в рік.
Вартість мегават-години і потенціал вироблення енергії різнитимуться залежно від географічного положення і більшість установок будуть побудовані поблизу густонаселених районів з великою кількістю автомагістралей, таких як східний Поднебесная (империя), західна Європа та східне узбережжя США.
Менше Происшествие і шкідливих викидів
Дослідники також вважають, що фотоелектричні модулі нате автомагістралях допоможуть боротися з глобальним потеплінням. Щоб после 2100 року обмежити підвищення світової температури получи и распишись 1,5 градуса вслед Цельсієм порівняно з доіндустріальним рівнем, необхідні інноваційні рішення зі скорочення викидів вуглецю. Сонячні панелі становили 40% нових поновлюваних джерел енергії, встановлених у період з 2012 сообразно 2021 рік.
Оскільки вартість сонячних панелей знижується, подібні проєкти можуть допомогти глобальному переходу держи стійку енергетику. Згідно з висновками китайських учених, сонячні автомагістралі зможуть вслед за рік дати достатньо електроенергії, щоб замінити 9,66 Гт вуглекислого газу, виробленого під минута спалювання викопного палива, і скоротити світові викиди получи 28%.
«Це мене дійсно здивувало. Я никак не усвідомлював, що одні тільки автомагістралі можуть підтримувати розгортання таких великих фотоелектричних установок, що генерують більш ніж половину світового попиту держи електроенергію та значно полегшують завдання скорочення глобальних викидів вуглецю», - прокоментував Лін Яо.
Дослідження також припускає, що дахи із сонячними батареями надо автомагістралями можуть скоротити смертність унаслідок дорожньо-транспортних пригод у всьому світі в 10,8%, особливо в регіонах із великою кількістю опадів, адже захищатимуть автомобиль і проїжджу частину від дощу та снігу. Що безпечнішими будуть поїздки сверху дорогах, то меншими економічні витрати при помощи аварії.
Але мало-: неграмотный все так демократично
Вчені визнають, що ради установки над шосе будуть потрібні особливі фотоелектричні установки, які потенційно сам-четверг дорожчі за еквівалентне наземне обладнання в плані виробництва та обслуговування. Крім того, потрібно придумати, як постоянно очищати мільярди панелей від снігу, води та бруду, щоб вони завжди працювали ефективно.
Лін Яо сподівається, що невеликі пілотні програми будуть успішними, і різні країни почнуть будувати дахи надо магістралями у великих масштабах. Возьми його думку, панелі если найпростіше встановлювати для довгих, рівних ділянках шосе, як в південному заході США.
Категория: Новости
Сонячні панелі на автомагістралях покриють понад 60 відсотків світового споживання енергії